Нина ГАВР - Гавришова Нина Андреевна, журналист, кандидат биологических наук. Персональный сайт. Мысли, размышления, анализ, советы, народная мудрость.

Записки журналиста

Статьи: Психология

Як захиститися від реклами по науковому

Добавлено: 2009-01-31 22:46:24

   Йдеться  про дуже розповсюджену  рекламу, яка є візуальною інформацією. Будучи образною за  своєю суттю ( як і  будь яка інша візуальна інформація) вона здатна заповнювати або засмічувати  своїм змістом образну  сферу  свідомості людини  або  вдало маніпулювати нею, у тому числі – на  користь інших груп людей.
  Візуальна інформація рекламного змісту, яка визначається людиною за непотрібну, некорисну, яка їй „нав'язана ззовні", дратує, втомлює, є небезпечною для психіки. Тому, якщо людина не може змінити існуючий стан речей - повсюдне домінування візуальної рекламної інформації - їй необхідно змінити своє ставлення до цього явища. Як це зробити?
   Перш за все, необхідно запобігти візуально-інформаційному навантаженню. Пропонується розумова вправа-гра, яку можна застосовувати як засіб психологічного захисту. Вона складається з трьох основних дій, які згодом можна довести до автоматизму.     
   1 дія - „абстрагування": статичне зображення рекламного об'єкта (на постері, бігборді) не треба розглядати, а глянути на нього лише побіжно, ніби з великої відстані, щоб дане зображення сприймалося у дуже узагальненому вигляді. В  результаті саме такої дії сприйняте буде мати вигляд кольорових плям невиразної форми.
   2 дія - „асоціювання": до кольорових плям, які ми встигли сприйняти, потрібно підібрати якомога більше асоціацій як візуального, так і вербального характеру; їх можна комбінувати, підбирати до них аналогії тощо.    
  3 дія - „творення власних смислів": бажано до кожного вигаданого образу вигадати й назву чи кілька назв.
   Якщо візуальне рекламне зображення вже знайоме, то вправу можна починати з другої дії - довільного асоціювання. Основною вимогою до асоціювання  є  спрямування на пошук образу, найбільш віддаленого за змістом від запропонованого образу рекламного зображення.
  В результаті виконання цих нескладних дій, людина, яка оперуює змістом власної свідомості, не сприймає  зайвого  для себе, а здійснює власне  образо- та смислотворення:  мислення, уява, пам'ять активізуються. Ви у такий спосіб  – вже поза впливом  «крику» реклами.
  Але є і деякіі  труднощі у виконанні вправи: справа у  природній інертності багатьох людей до активізації інтелектуальних та вольових зусиль.
   Існують й інші методики і вправи, але вони засновані саме на сприйманні візуального зображення. Вони також допомагають дистанціюватися від реклами.
   Це, приміром,     методика „Аналіз зображення: нерухомого або динамічного",  котра  потребує здійснення аналізу за такими позиціями: 1) технічні характеристики (ім'я та особа автора, дата виробництва, тип носія, формат...); 2) з'ясування стилю (організація зображення, естетика,  контрасти тощо); 3) зміст теми (сукупність ідей, зв'язок назви і зображення,  символіка тощо).
   Аналіз рекламного зображення за такою схемою дозволяє раціонально виявити механізми психологічного впливу на глядача і завдяки цьому виявленню запобігти маніпуляції з вашою свідомістю.                        
    Подібний  принцип – в основі вправи на кшталт «Розуміння побудови» й так далі.
    Таким чином  ви позбудетесь  роздратованості, втомленості, втручання  зайвої інформації,  яка загрожує вашій  індивідуальності .


Понравилась статья? Поделись с друзьями!
Добавить в избранное Добавить в Google - Закладки Добавить в Яндекс.Закладки Добавить в Facebook Добавить в Twitter Добавить в Мой Мир Добавить в Мемори Запостить в ЖЖ Запостить в блог на Liveinternet Поделиться на WOW.ya.ru 0
Нравится
URL
HTML
BBCode


Оглавление   |  На верх


Nik (заполнить обязательно)
Ваш E-Mail Используется только для того что бы вы знали где и какую сделали запись
Комментарий
HTML-теги Вырезаются!!! _SOOBDELHTML2_ (pdf, object, swf)
* Введите защитный код из символов, отображенных в виде изображения.
Если вы не можете прочитать код с изображения, нажмите на изображение для генерации нового вида кода.
 

Страница сгенерирована за 0.034 сек..