Нина ГАВР - Гавришова Нина Андреевна, журналист, кандидат биологических наук. Персональный сайт. Мысли, размышления, анализ, советы, народная мудрость.

Записки журналиста

Статьи: Психология

Як захиститися від реклами по науковому

Источник: соціальна психологія, 2007
Добавлено: 2012-12-02 14:54:23

  Слово реклама походить  від латини, означає  «кричати». Реклама  має на меті  створити широку популярність комусь, зацікавити потенційних споживачів (покупців). Вона призначена для переконання,  може  вплинути   на зміну настанови людини,   її  поведінки… 
   Йдеться  про дуже розповсюджену  рекламу, яка є візуальною інформацією. Будучи образною за  своєю суттю ( як і  будь яка інша візуальна інформація) вона здатна заповнювати або засмічувати  своїм змістом образну  сферу  свідомості людини  або  вдало маніпулювати нею, у тому числі – на  користь інших груп людей.
  Візуальна інформація рекламного змісту, яка визначається людиною за непотрібну, некорисну, яка їй „нав'язана ззовні", дратує, втомлює, є небезпечною для психіки. Тому, якщо людина не може змінити існуючий стан речей - повсюдне домінування візуальної рекламної інформації - їй необхідно змінити своє ставлення до цього явища. Як це зробити?
   Перш за все, необхідно запобігти візуально-інформаційному навантаженню. Пропонується розумова вправа-гра, яку можна застосовувати як засіб психологічного захисту. Вона складається з трьох основних дій, які згодом можна довести до автоматизму.     
   1 дія - „абстрагування": статичне зображення рекламного об'єкта (на постері, бігборді) не треба розглядати, а глянути на нього лише побіжно, ніби з великої відстані, щоб дане зображення сприймалося у дуже узагальненому вигляді. В  результаті саме такої дії сприйняте буде мати вигляд кольорових плям невиразної форми.
   2 дія - „асоціювання": до кольорових плям, які ми встигли сприйняти, потрібно підібрати якомога більше асоціацій як візуального, так і вербального характеру; їх можна комбінувати, підбирати до них аналогії тощо.    .          3 дія - „творення власних смислів": бажано до кожного вигаданого образу вигадати й назву чи кілька назв.
   Якщо візуальне рекламне зображення вже знайоме суб'єктові, то вправу можна починати з другої дії - довільного асоціювання. Основною вимогою до асоціювання  є  спрямування на пошук образу, найбільш віддаленого за змістом від запропонованого образу рекламного зображення.
   В результаті виконання цих нескладних дій, людина, яка оперує змістом власної свідомості, не сприймає  зайвого  для себе, а здійснює власне  образо- та смислотворення:  мислення, уява, пам'ять активізуються. Ви у такий спосіб – поза впливом  «крику» реклам.
    Але є і труднощі у виконанні вправи, що полягають у природній інертності багатьох людей до активізації інтелектуальних та вольових зусиль.
   Існують й інші методики і вправи, але вони засновані саме на сприйманні візуального зображення. Вони також допомагають дистанціюватися від реклами. 
  Це  методика „Аналіз зображення: нерухомого або динамічного", котра  потребує здійснення аналізу за такими позиціями: 1) технічні характеристики (ім'я та особа автора, дата виробництва, тип носія, формат, позиція тощо); 2) з'ясування стилю (організація зображення, естетика, наміри, контрасти тощо); 3) зміст теми (сукупність ідей, зв'язок назви і зображення, контекст і символіка тощо).
   Аналіз рекламного зображення за такою схемою дозволяє раціонально виявити механізми психологічного впливу на глядача і завдяки цьому виявленню запобігти маніпуляції з вашою свідомістю.                        
  Подібний  принцип – в основі вправи на кшталт «Розуміння побудови» й так далі
  Таким чином  ви позбудетесь  роздратованості, втручання зайвої інформації…….,


Понравилась статья? Поделись с друзьями!
Добавить в избранное Добавить в Google - Закладки Добавить в Яндекс.Закладки Добавить в Facebook Добавить в Twitter Добавить в Мой Мир Добавить в Мемори Запостить в ЖЖ Запостить в блог на Liveinternet Поделиться на WOW.ya.ru 0
Нравится
URL
HTML
BBCode


Оглавление   |  На верх


Nik (заполнить обязательно)
Ваш E-Mail Используется только для того что бы вы знали где и какую сделали запись
Комментарий
HTML-теги Вырезаются!!! _SOOBDELHTML2_ (pdf, object, swf)
* Введите защитный код из символов, отображенных в виде изображения.
Если вы не можете прочитать код с изображения, нажмите на изображение для генерации нового вида кода.
 

Страница сгенерирована за 0.063 сек..