Нина ГАВР - Гавришова Нина Андреевна, журналист, кандидат биологических наук. Персональный сайт. Мысли, размышления, анализ, советы, народная мудрость.

Записки журналиста

Статьи: Психология

БИТИ ЧИ НЕ БИТИ: СТАРЕ ПИТАННЯ В ІСТОРИЧНОМУ РАКУРСІ

Добавлено: 2008-04-16 09:59:31

З00 років тому наші „предки” часів Петра І, тримали під контролем питання про покарання, з оглядкою на „вікно в Європу”. Граф А. А. Матвєєв, побувавши в Парижі    1705 року, не без подиву відзначав, що там усе  інакше. От  його враження.
 ” Більше ж усього той порядок  хвалений є тим, що діти їхні ніякої жорстокості  від своїх батьків  не мають, ні від учителів не мають; але від доброго й гострого покарання словесного, паче, ніж від  побоїв, а в прямій волі й сміливості виховуються, і без усяких труднощів своїм навчаються  наукам .”
   Рішення про скасування  тілесних покарань через майже два сторіччя докотилося й до України – тодішнього півдня Російської імперії. Воно обговорювалося в Києві  в 1896 році на  IY з'їзді  Пироговського товариства. Тут доречно нагадати: ще на торжестві  з нагоди 50-річчя   діяльності видатного хірурга й педагога Миколи Пирогова,  він сам говорив:
  „…Звернуся до правди моральної. Виховання молоді в наш минулий час не керувалося основними моральними підвалинами. Нас, тобто молодь тодішнього часу, не вчили зупинятися  з побожною повагою перед певним загальнолюдським, моральним ідеалом і не вчили поважати людське достоїнство. Правда, нас учили повазі, але не тій глибокій й внутрішній, - учили боятися.…” Ювіляр згадував: ”Згодом, коли мені були доручені два навчальні округи, я совісно й із захопленням намагався  поповнити ці важливі пробіли в нашому вихованні, але несприятливі обставини, стислість часу й напрямок,  що вже перемінився на Заході, перешкоджали здійсненню моїх цілей …”
  Помітимо, що під несприятливими обставинами  Пирогов мав на увазі  його  вимушене «звільнення з посади попечителя Київського навчального округу”. Втім, він залишився для київського студентства символом боротьби проти бюрократії й  реакційної професури. Досить сучасно звучать й  такі   слова колишнього „попечителя”.
   „Прихильники минулого й песимісти … випускають з-під  уваги те, що коріння сучасного зла лежить глибоко в нашому минулому . І це, втім, не дає нам ще права впадати у відчай”.
   У нинішньому цивілізованому суспільстві прогресивні педагоги  й психологи, „не впадаючи у відчай”, розробляють прийоми  «мотивації навчальної діяльності», працюють над формуванням „ефективних установок”... Нині  звертають  серйозну увагу  на особистісні  риси учнів. Виходячи з нових позицій, українські психологи й педагоги  розробили  рецепт слідування винятково позитивним настановам, який містить сім основних застережень: 
          - не залякувати,
          - не принижувати 
          - не плутати,
          - не розлючувати
          - не обвинувачувати, 
          -  не ставитися  як до невиправного,
           -  не ігнорувати.
   У такий спосіб перевагу ,  можна сказати,  назавжди віддано   „прянику” - у вигляді зацікавленого  мотиваційного процесу навчання  та винятково позитивних настанов.

 


Понравилась статья? Поделись с друзьями!
Добавить в избранное Добавить в Google - Закладки Добавить в Яндекс.Закладки Добавить в Facebook Добавить в Twitter Добавить в Мой Мир Добавить в Мемори Запостить в ЖЖ Запостить в блог на Liveinternet Поделиться на WOW.ya.ru 0
Нравится
URL
HTML
BBCode


Оглавление   |  На верх


Nik (заполнить обязательно)
Ваш E-Mail Используется только для того что бы вы знали где и какую сделали запись
Комментарий
HTML-теги Вырезаются!!! _SOOBDELHTML2_ (pdf, object, swf)
* Введите защитный код из символов, отображенных в виде изображения.
Если вы не можете прочитать код с изображения, нажмите на изображение для генерации нового вида кода.
 

Страница сгенерирована за 0.035 сек..